O nas

Fructal je inovativno in prepoznavno podjetje, ki dosledno izraža svoje poslanstvo in poslanstvo svojih blagovnih znamk.
Temeljni vrednoti Fructala, ki ju goji že vsa leta svojega delovanja sta kakovost in pozitiven odnos do narave.

Svojo jablano je Fructal zasadil že 5. oktobra 1945, ko se je v opuščeni zgradbi nekdanje tekstilne tovarne pet delavcev začelo
ukvarjati z žganjekuho. Podjetje se je zaradi zagnanosti in pripadnosti zaposlenih izjemno hitro razvijalo
in napredovalo v vseh pogledih, čemur so potrošniki z veseljem sledili in tako podpirali razvoj podjetja. Fructal
ima danes že 75-letno tradicijo in se je izoblikoval v podjetje, ki izdeluje in uspešno trži visoko
kakovostne izdelke iz najboljšega sadja in drugih plodov narave.
Fructalova vizija in poslanstvo se kažeta tako v visoki kakovosti izdelkov kot tudi v varovanju in spoštovanju okolja ter v
odličnosti poslovanja. V Fructalu ustvarjamo partnerski odnos s potrošniki in prijetno delovno okolje za zaposlene.
Tudi do okolja smo brezkompromisno odgovorni. Želimo biti podjetje, na katerega so ponosni lokalna skupnost
in različne javnosti na vseh trgih, kjer nastopamo.
V Fructalu s ponosom in pogumno stopamo po začrtani poti in v sodelovanju z naravo z veseljem vedno znova
navdušujemo in presenečamo vas - svoje zveste potrošnike.

1945-1954

Tako se je začelo

V Fructalu smo svojo jablano zasadili 5. oktobra 1945, ko je bilo
ustanovljeno Pokrajinsko podjetje za izvoz in predelavo sadja.

V opuščeni zgradbi nekdanje tekstilne tovarne se je pet delavcev
začelo ukvarjati z žganjekuho. Pretihotapljeni kotel iz Lipice, kotel iz
Ljubljane in star nemški kotel za prekuhavanje oblek je v dveh letih
zamenjal nov, večji parni kotel. Namestili smo prve kotle
za kuhanje džema in podjetje je svoje izdelke prvič predstavilo v tujini.

Leta 1949 je bilo spremenjeno ime v novo - Tovarna likerjev in
sadnih sirupov. Kupili smo stroje za kuhanje sirupov, kotel za
destilacijo žganja in stroj za zapiranje doz. Po petih letih je
imelo podjetje 133 zaposlenih. Leta 1953 smo zamenjali stare
naprave za kuhanje marmelad in paradižnikovega koncentrata
z moderno napravo iz nerjavečega jekla, podjetje pa je
zaživelo z imenom Flores - sadno likerski kombinat Ajdovščina.

1955-1964

Pot k industrijski proizvodnji

Drugo desetletje je podjetje začelo s preimenovanjem v Fructal,
Sadno - likerski kombinat Ajdovščina, z 251 zaposlenimi ter
rekonstrukcijo in modernizacijo.

Leta 1962 je bila sprejeta odločitev, da se iz obrtniškega in le delno
industrijskega načina dela preide na pravo industrijsko proizvodnjo.

Za Fructal je bilo prelomno leto 1963. Začela se je gradnja novih
proizvodnih prostorov (površina 1800 kvadratnih metrov) in
bazenov za pulpe in kaše za 925 ton snovi. Podjetje je uvajalo
mehanizacijo in modernizacijo tehnoloških procesov ter
notranjega transporta, vgradili pa smo tudi novo linijo za
polnjenje pijač Mayer. Tako so bili postavljeni temelji
Fructalove kakovosti in imena. Pot proti vrhu je podjetje
nadaljevalo z uveljavitvijo blagovnih znamk, najstarejša
med njimi je Dvojni C.

1965-1974

Domači trg postaja premajhen

V šestdesetih in v prvi polovici sedemdesetih let je Fructal intenzivno
vlagal v tehnologijo in jo razvil do popolnosti.

Nove linije za polnjenje sokov in pijač v steklenice so močno pripomogle,
da so bili Fructalovi izdelki bolj kakovostni, proces proizvodnje pa krajši
in učinkovitejši. Rekonstrukcija z novo linijo 'Doypak' za polnjenje sokov
v vrečke, z novimi stroji za polnjenje in novim kotlom je bila
končana leta 1969.

Leta 1970 je bilo zaposlenih 732 delavcev, prodaja pa je
dosegla obseg 120 milijonov sadnih enot v embalaži 'doypak'
in steklenicah 0,19 litra. Fructal je imel sloves največjega
proizvajalca sadnih sokov v tedanji Jugoslaviji.

Fructalu se je leta 1971 pridružilo ljubljansko podjetje Alko,
kar je omogočilo večjo specializacijo. Tako je Fructal poslej
proizvajal predvsem polizdelke, sadne sokove ter marmelade in
džeme, Alko pa alkoholne pijače, sirupe in brezalkoholne pijače. Sledilo
je obdobje povečanih investicij – postavili smo hladilnico v obratu Frigos
v Čeliću (Bosna in Hercegovina) in kupili linijo za polnjenje sokov in pijač
v embalažo 'hypa'.

Začetek proizvodnje otroških sokov in nektarjev pod blagovno znamko
Frutek je bil še en pomemben mejnik uspešne poti podjetja.

1975-1984

Še večji, še uspešnejši

To desetletno obdobje je zaznamovala širitev proizvodnje ob novih
programih in naložbah.

Leta 1979 je prišlo do spremembe imena v Fructal - Živilska industrija
Ajdovščina. Zaradi povečanja povpraševanja po izdelkih je Fructal leta
1984 kupil tudi hladilnico v Irigu (Vojvodina).

Soku blagovne znamke Frutek se je 1982 pridružila tudi otroška
hrana Frutek. To je izdelek, ki ga Fructal še danes lahko ponosno
postavi ob bok podobnim izdelkom velikih svetovnih korporacij
prehrambne industrije. Na trg pa je prišla tudi prva steklenica
s širokim grlom; poimenovali smo jo 'jumbo'. Kljub temu, da se je
podjetje vse izraziteje usmerjalo v proizvodnjo sadnih sokov,
pa se je leta 1981 odločilo za naložbo v proizvodnjo za izdelavo
kakovostnih sadnih destilatov na Duplici pri Kamniku. Eden
ključnih Fructalovih ciljev je postalo izobraževanje in
usposabljanje, leta 1984 pa je bilo v podjetju 1494 zaposlenih.

1985-1994

Tudi za Fructal prelomno obdobje

Paleta izdelkov iz Fructala je bila vse večja. Leta 1987 smo ponudbo obogatili
z brezalkoholno pijačo blagovne znamke Bibita.

Konec osemdesetih let se je Bibiti pridružila polnilna linija Tetra Brik
0,25 litra. Leta 1991 smo namestili prvo polnilno linijo Tetra Brik 1 liter,
ki omogoča aseptično polnjenje hladnega soka, kar je bil pomemben
tehnološki napredek. Novi trendi so narekovali hitre korake tudi
Fructalu – leta 1993 smo v proizvodnjo uvedli 100-odstotne sokove
iz jabolk, korenčka in breskev. Vse več je bilo sokov brez dodanega
sladkorja, začela pa se je tudi proizvodnja sadnih pripravkov
za mlečno industrijo.

V letu 1989 so na police prišli džemi 'Teta Liza', ki smo jih
izdelovali v Frigosu v Čeliću (BiH). V Fructalu nikoli ni manjkalo
izzivov. Rezultat doslednega preučevanja trga in kreativnega
dela zaposlenih v razvojnih laboratorijih so bile sadne rezine
Frutabela, ki so jih na trgu predstavili leta 1990. Z rahlim pokom ob
odpiranju 200-mililitrske stekleničke s širokim grlom in varnostnim
pokrovom pa se je začelo leto 1994. 'Twist-off' steklenička je osvojila
potrošnike, ki so si želeli Fructalovo kakovost, navdušeni so bili tudi gostinci.

Prelomno obdobje za Slovenijo v začetku devetdesetih je prineslo
spremenjene poslovne okoliščine tudi za podjetje Fructal. Zapirali so se trgi
nekdanje Jugoslavije. Leta 1993 smo povečali izvoz v Rusijo, Češko, Kanado,
ZDA in Italijo. Fructal je postal član Združenja proizvajalcev sadnih sokov in
prvi dobil certifikat SGF (Schutzgemeinschaft der Fruchtsaft-Industrie E.V.)

1995-2005

Nadaljevanje uspešne poti

Leta 1996 družba Fructal pridobi status javne delniške družbe v lasti
7120 delničarjev.

Kakovost je najpomembnejša vrednota družbe Fructal, sistem vodenja
kakovosti v skladu s standardom ISO 9001 pa smo s pridobitvijo certifikata
potrdili leta 1995. Uspešno smo opravili tudi vse ponovne certifikacije.

Tudi v tem obdobju se je izpeljalo več naložb, ki so pripomogle h
kakovostnejši proizvodnji in širitvi programov. Ustanovljene so bile
proizvodne in distribucijsko odvisne družbe v Sarajevu, Zagrebu
in Skopju. V letu 1996 smo prenovili in poenotili blagovno znamko
Fructal, v letu 1999 pa še blagovne znamke Frutek, Frutabela in
alkoholni program, kjer smo uvedli novi blagovni znamki Prior
in Matiss. V letu 2000 je postala uspešnica pijača Fruc,
polnjena v plastenke s širokim grlom, kar je prineslo Fructalu
tudi oglaševalsko nagrado za komunikacijsko učinkovitost Effie.

Poseben mejnik predzadnjega desetletja predstavlja leto 2001.
Večinska lastnica družbe Fructal je postala Pivovarna Union. Za proces
proizvodnje otroške hrane Frutek smo vzpostavili in certificirali sistem
HACCP, ki je bil pozneje uveden v vse proizvodne procese. Za nadaljnjo rast
družbe Fructal je zelo pomembna investicija v linijo KHS, ki omogoča
polnjenje v novo, modro 200-mililitrsko stekleničko, ki je postala
prodajna uspešnica leta 2003.

Odprta je bila nova linija za polnjenje sirupov v družbi Fruktal Mak v
Makedoniji. Na sejmu Inpak v Gornji Radgoni je Fructal prejel nagrado
"Slovenski Oskar za embalažo" za modro stekleničko. Leta 2005 je modra
steklenička prejela še eno nagrado na festivalu komunikacijske
učinkovitosti Effie in sicer za akcijo 'Strast ima novo obliko'.

2006-2014

V koraku s trendi

Uvedli smo številne novosti in tako skozi vsa leta ohranjali inovativnost.

Posvetili smo se ožjim ciljnim skupinam uporabnikov. Razvili smo novo linijo
sadno-zelenjavnih sokov Fructal Natura. Posodobili smo izgled rezin
Frutabela. Družini Fruc sta se pridružila dva nova okusa Easy Fruc z manj
sladkorja. S Pingom smo razveselili otroke. Predstavili smo izdelke Fructal
Benefit s funkcionalnimi dodatki in s 30% manj kalorijami.

Uvedli smo novo kategorijo »gostih« sokov, zmiksanih iz različnih vrst
sadja - Fructal Smoothie in predstavili čisto nov naravni napitek iz
sadja in vode brez dodanega sladkorja Frutiq. Blagovna znamka
Fructal je bila v Sloveniji izbrana za SUPERBRAND ter TRUSTED BRAND.
Ta naziv je obdržala vse do danes.

Z ljubeznijo in veliko znanja smo razvili sokove iz sveže stisnjenega
sadja - Fructal Selection. Prenovili smo izgled Fructal Nature, da bi bilo
že na prvi pogled jasno, da je »Zdravje v plodovih narave«. Prenovili smo
linijo ledenih čajev in rezin Frutabela. Mamicam in bodočim mamicam smo
ponudili sok Frutek mama.

Konec leta 2011 je prinesel nov mejnik v razvoju podjetja – njegov lastnik je
postala družba Nectar iz Srbije. Spremenjeno lastništvo ni zaustavilo razvojnih
projektov. V sodelovanju z biotehniško fakulteto in priznanim slovenskim etnologom
smo razvili edinstveno Slovenia vodko. V pomoč lokalnim proizvajalcem smo
uvedli novo blagovno znamko Vipavska breskev. Prevetrili smo asortiman in
osvežili zunanjo podobo sokov, nektarjev in bogatih sadnih pijač Fructal Superior in
Fructal Classic. Investirali smo v novo linijo za polnjenje atraktivnega porcijskega
pakiranja Tetra Edge, primernega za uporabo na poti (on the go). Programu Fructal
Natura in Frutek smo v skladu s trendi dodali linije BIO izdelkov. Osvežili smo
zunanjo podobo Frutabele, generičnih žganih pijač ter Scandala.

V letu 2013 smo bili generalni sponzor Evropskega prvenstva v košarki.

Tržišča

Izvoz predstavlja zelo pomemben delež v poslovanju Fructala. S svojimi blagovnimi znamkami je Fructal prisoten v več kot 35 državah po
vsem svetu. Poleg trgov jugovzhodne Evrope smo zelo dobro zastopani tudi v Italiji in na ostalih trgih EU. Izven stare celine smo prisotni v
Kanadi in ZDA. Redno izvažamo tudi v države S Afrike (Libija, Tunizija), kot tudi bližnjega in daljnega vzhoda (Izrael, Kitajska…).
Položaj Fructala v bližini pristanišč v severnem Jadranu namreč omogoča dober izhodiščni položaj za širitev na vse tuje trge.

ZDA

Grand Prix Trading Corp
Ridgewood NY
E-mail: info@grandprixtrading.com


Kanada

LIFESTREAMMODE
106 LAKEPORT ROAD, #2
ST CATHARINES, ON
L2N 4R1 CANADA
Tel. CAN +1 905 341 6565
Tel. USA +1 718568 4171
E-pošta: info@lifestreammode.com

Švedska

Plivit Trade AB
Västervik, Sverige,
Tfn Kundtjänst +46 490 21910

Litva

UAB SABINOS SANDĖLIAI
Europos pr.36
LT-46369 Kaunas
Tel. +370 37 391138
Fax. +370 37 391424
E-pošta: sabina@sabina.lt

Češka

BRIMEX CZ,s.r.o.
Jateční 169
760 01 Zlín
Tel: 00420 603 549 431
www.fructal.cz

Ukrajina

tob “MOZART IMPORT”
65098 m. Odesa
malinov skii r-n
bulica Boženka, budinok 19-b
Tel: +380482305454

Švica

Mega Saft
CH-5415 Nussbaumen
Info: 076 373 08 14

Hrvaška

AWT International d.o.o.
Slavonska avenija 52a
10000 Zagreb, Hrvatska

Srbija

Nectar d.o.o.
Novosadski put 9
21400 Bačka Palanka
www.nectar.rs

Italija

FRUCTAL ITALIA SRL A SOCIO UNICO
VIA DEL SAN MICHELE, 340
34170 GORIZIA
ITALIA

Tel. + 39 329 / 02 52 829

Bosna in Hercegovina

Bili Brig d.o.o.
G. Šuška br. 9
88340 Grude
Tel. +387 39 661 660

Bingo d.o.o. export-import Tuzla
Bosanska poljana bb
75 000 Tuzla
Tel. +387 35 368 900

Marbo d.o.o.
Sportski Centar bb
78250 Laktaši
Tel. +38751333 751; 533 276
Fax. +38751530493

Črna gora

BAR-KOD d.o.o.
Cetinjski put bb
81000 Podgorica
Tel. +382 (0)20 260 730
www.bar-kod.com
bar-kod@t-com.me

Kosovo

Albi Commerce
Zona e re Industriale,
Veternik
Prishtinë, Kosovë
Tel. +381 38 542 020
Fax. +381 38 542 026

Makedonija

D.P.T.U.”KOLA”
Ul. Kačanički pat br.254
1000 Skoplje, R. Makedonija
Tel: +389 2 2656 770

Albanija

ALFA S. A.
Vrisera, Gjirokaster, Shqiperi
Tel. +355 8426 40 10

Vodstvo podjetja

Osebna izkaznica

Firma: FRUCTAL Živilska industrija d.o.o.
Skrajšano firma: FRUCTAL d.o.o
Sedež družbe: Tovarniška cesta 7, 5270 Ajdovščina, Slovenija

+386 5 36 91 000
+386 5 3691 830
Matična številka
5048664000
Davčna številka
SI60780487
Vložna številka
10003200

pri Okrožnem sodišču v Novi Gorici

Naziv glavne dejavnosti: Proizvodnja sadnih in zelenjavnih sokov

Standardi
kakovosti

KAKOVOST ŽE VSA LETA DELOVANJA IN TUDI V PRIHODNOSTI OSTAJA TEMELJNA
FRUCTALOVA VREDNOTA. SISTEM VODENJA VARNOSTI ŽIVIL PO MEDNARODNEM
STANDARDU FSSC 22000 IN CERTIFIKAT SI-EKO-001 STA INTEGRIRANA IN VKLJUČUJETA
CELOTEN OBSEG PROIZVODNJE IN TRŽENJA FRUCTALOVIH PROIZVODOV.

ISO 9001

avezanost kakovosti ostaja v Fructalu osnovna
usmeritev in je naša najpomembnejša vrednota.
Kakovost poslovanja načrtujemo, izvajamo in
preverjamo v vseh poslovnih procesih. Visoko kakovost
proizvodov dopolnjujemo z varnostjo izdelkov za
zaščito potrošnikov in visoko dodano vrednostjo
izdelkov z vidika prehrambnih potreb in življenjskega
stila potrošnikov. V Fructalu imamo certificiran sistem
kakovosti po ISO 9001 že od leta 1995.

SI-EKO-001

S CERTIFIKATOM, KI GA JE IZDALA NEODVISNA POOBLAŠČENA KONTROLNA ORGANIZACIJA, SE POTRJUJE SKLADNOST PRIDELAVE, PREDELAVE,
PAKIRANJA, SKLADIŠČENJA IN TRANSPORTA EKOLOŠKIH PRIDELKOV IN ŽIVIL Z VELJAVNIMI PREDPISI EU ZA
EKOLOŠKO KMETIJSTVO IN SE IZDELKI LAHKO OZNAČIJO KOT BIO.
V FRUCTALU SE S TEM CERTIFIKATOM PONAŠAMO IN HKRATI DOKAZUJEMO,
DA SE KOT BIO LAHKO OZNAČIJO POLEG OTROŠKE LINIJE BIO FRUTEK TUDI FRUCTALOVI SOKOVI V RAZLIČNIH PAKIRANJIH.

SI-EKO-001

This certificate, issued by an independent authorised
control body, confirms the compliance of the production,
processing, packaging, storage and transport of organic produce
and foodstuffs with the EU organic farming regulations in
force and that the products can be labelled as BIO. Fructal
is proud to hold this certificate and, furthermore,
three Fructal juices in 0.7-litre bottles under the brand
Natura can be labelled as BIO, in addition to the
BIO Frutek baby food line.

FSSC 22000

Varnost proizvodov je naša najpomembnejša naloga in
odgovornost. Politika zagotavljanja varnosti živil v Fructalu
temelji na treh stebrih: na zakonodaji o varni hrani, na ocenah
tveganja in na notranjem nadzoru. V poslovanju upoštevamo in
izpolnjujemo vse zakonske predpise. Certificiranje po shemi FSSC
22000 temelji na izpolnjevanju zahtev mednarodnega standarda
ISO 22000, v katerega so poleg zahtev sistema HACCP, dobre
poslovne in higienske prakse, sledljivosti in označevanja živil,
integrirane še dodatne zahteve tehničnega standarda ISO/TS
22002-01 glede vzpostavitev, izvajanja in vzdrževanja
higienskega okolja pri proizvodnji živil. Zagotavljamo sledljivost
živil minimalno en korak nazaj in en korak naprej v prehranski
verigi. Obvladujemo tveganja na prisotnost alergenov,
v proizvode ne vključujemo gensko spremenjenih organizmov.
Certfikat ISO 22000 smo v letu 2006 pridobili kot prvo podjetje v
Sloveniji, v letu 2012 pa smo ga nadgradili s certificiranjem po
shemi FSSC 22000. Z izpolnjevanjem zahtev mednarodnega
standarda FSSC 22000 zagotavljamo varnost proizvodov, ki je
višja od zakonsko predpisane.

FSSC 22000

Varnost proizvodov je naša najpomembnejša naloga in
odgovornost. Politika zagotavljanja varnosti živil v Fructalu
temelji na treh stebrih: na zakonodaji o varni hrani, na ocenah
tveganja in na notranjem nadzoru. V poslovanju upoštevamo in
izpolnjujemo vse zakonske predpise. Certificiranje po shemi FSSC
22000 temelji na izpolnjevanju zahtev mednarodnega standarda
ISO 22000, v katerega so poleg zahtev sistema HACCP, dobre
poslovne in higienske prakse, sledljivosti in označevanja živil,
integrirane še dodatne zahteve tehničnega standarda ISO/TS
22002-01 glede vzpostavitev, izvajanja in vzdrževanja
higienskega okolja pri proizvodnji živil. Zagotavljamo sledljivost
živil minimalno en korak nazaj in en korak naprej v prehranski
verigi. Obvladujemo tveganja na prisotnost alergenov,
v proizvode ne vključujemo gensko spremenjenih organizmov.
Certfikat ISO 22000 smo v letu 2006 pridobili kot prvo podjetje v
Sloveniji, v letu 2012 pa smo ga nadgradili s certificiranjem po
shemi FSSC 22000. Z izpolnjevanjem zahtev mednarodnega
standarda FSSC 22000 zagotavljamo varnost proizvodov, ki je
višja od zakonsko predpisane.

ISO 14001

V Fructalu si prizadevamo, da so procesi, ki jih izvajamo,
okolju prijazni, namenjeni delovanju v skladu z
veljavnimi pravnimi predpisi in da spremljamo tudi
okoljsko uspešnost. Posebno pozornost namenjamo z
agotavljanju ustreznih in učinkovitih ukrepov za
zmanjševanje tveganja in obvladovanje okoljskih
vplivov kakor tudi okoljskih posledic. Sistem ravnanja
z okoljem smo prvič certificirali leta 2005.

Uspešen nastopFructala na Sialu

Fructal kmalu tudi na oddaljenih tržiščih

Sial Fair 2014
Sial Fair 2014

Družba Fructal je uspešno nastopila na največjem mednarodnem
sejmu prehrambene industrije SIAL 2014, ki je potekal v Parizu od
19.10. do 23.10.2014. Na sejmu so največji interes za sodelovanje
izkazali poslovni partnerji iz Srednjega in Bližnjega vzhoda, južnih
držav Afrike, Daljnega vzhoda, Kitajske in Japonske. Fructal na sejmu
prejel posebno nagrado za svetovno inovacijo Fructal Ice Tea
Vipavska breskev.
SIAL je eden od vodilnih svetovnih sejmov v prehrambeni industriji, ki
letos slavi jubilejno, že 50. obletnico obstoja in vsako leto beleži v
povprečju 150.000 obiskovalcev ter 6.300 razstavljalcev iz 20.
različnih gospodarskih panog in 105. držav.

Družba Fructal, ki posluje v okviru skupine Nectar, je predstavila
najširši del svojega asortimana na inovativnem in atraktivnem
predstavitvenem prostoru, v izmeri več kot 120 m2 in navdušila
obiskovalce. Fructal je namreč tekom sejma beležil rekordno
obiskanost svojega razstavnega prostora in številne nove poslovne
kontakte. Razstavni prostor Fructala je tako obiskalo preko 50
predstavnikov potencialnih poslovnih partnerjev dnevno, največji
interes pa so izkazali poslovni partnerji iz oddaljenih tržišč, izven EU.
Nastop na Sial-u je tako Fructalu odprl vrata za ekspanzijo
poslovanja na številne nove trge, predvsem v države Srednjega in
Bližnjega vzhoda, južne države Afrike, države Daljnega vzhoda,
Kitajsko in Japonsko.

Sial Fair 2014

Poleg tega je Fructal na sejmu Sial prejel posebno nagrado za svetovno inovacijo Fructal Ice Tea Vipavska breskev. Nagrada je potrdila kakovost in
inovativnost projekta Vipavska breskev, s katero Fructal izkazuje podporo lokalni skupnosti skozi spodbujanje lokalne proizvodnje sadja ter promocijo
Vipavske doline prek proizvodov pod blagovno znamko Vipavska breskev tudi izven meja Slovenije.

Z nastopom na največjem sejmu prehrambene industrije v Parizu, Fructal utrjuje svojo vodilno pozicijo na trgu in izkazuje načrte
za nadaljno ekspanzijo poslovanja.

Več informacij: Fructal d.o.o., pr.info@fructal.si; 05 369 12 02; www.fructal.si

Sial Fair 2014 Sial Fair 2014 Sial Fair 2014